Škola Výmolova

Bilingvální oddělení

Archiv

 Tematický měsíční plán – Říjen

 

 „Barevný podzim.“

  

Se slonem na zahrádce

  • Základní plody ovoce a zeleniny (rozlišení dle chuti, vzhledu, barvy, počtu…)
  • Význam plodů pro člověka
  • Výtvarná činnost: ošatka s ovocem

O veliké řepě

  • Charakteristika počasí, vhodné oblečení
  • Vánek, vítr, vichřice, mrak, déšť – pohybová a grafomotorická cvičení
  • Pohádka O veliké řepě – četba, vyprávění, kresba a dramatizace

Od rána až do večera

  • Časové představy – dny v týdnu, den a noc
  • Průběh dne – od probuzení po uložení ke spánku
  • Řazení obrázků posloupnosti
  • Znaky daných ročních období
  • Kalendář, hodiny

Se slonem prozkoumáváme les

  • Všímáme si změn v přírodě
  • Poznatky o lesních zvířatech
  • Krmelec, krmítko
  • Poznáváme lesní plody a houby, tvoříme z přírodnin
  • Stromy jehličnaté a listnaté
  • Jak se chováme v lese

Tematické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

Výtvarná, pracovní a hudebně dramatická činnost na daná témata.

Denní logopedické chvilky ve třídě a individuální logopedie u školní logopedky.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Tematický měsíční plán – Září

 

 „Hrajeme si se slonem.“

 

Slon se představuje

  • Přivítání se po prázdninách, usnadnění vstupu novým dětem
  • Seznámení se s nově příchozími kamarády, jména kamarádů a učitelů
  • Znalost vlastní značky
  • Vyprávění zážitků z prázdnin
  • Pravidla soužití ve třídě (ohleduplnost, půjčování si hraček, úklid hraček…)

Já a ty, to jsme my

  • Orientování se v prostředí školy (exkurze po škole) a blízkém okolí
  • Cesta do školky (porovnávat cesty dlouhé a krátké)
  • Co děláme celý den ve školce
  • „Může se stát, že…“ - hledání správných odpovědí na problémové situace
  • Naše třída (výroba řetězu přátelství)

Moje rodina

  • Jméno, příjmení, věk
  • Jména členů rodiny a domácích mazlíčků
  • Rodinné vztahy - maminka, tatínek, sestra, bratr, babička, dědeček, vztahy mezi sourozenci, slušnost a poslušnost
  • Početní představy - „Od jednoho k druhému“

Tady jsem doma

  • Můj domov (místo bydliště)
  • Co je to domov (proč se říká „všude dobře, doma nejlépe“)
  • Popis domova - místnosti a jejich účel, předměty denní potřeby a kam patří, rozvoj komunikativních dovedností
  • Rozdíly mezi životem ve městě a na vesnici

 

Tematické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

Výtvarná, pracovní, tělesná a hudebně dramatická činnost na daná témata.

Denní logopedické chvilky ve třídě a individuální logopedie u školní logopedky.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

                             Tematický měsíční plán – Březen

  

 „Zimo, zimo, už jdi pryč,

nebo na tě vezmu bič.“

 

 

Od rána až do večera

  • řazení obrázků posloupnosti: ráno až večer
  • časové vztahy: den, týden, měsíc a rok
  • znaky daných ročních období (příroda, oblečení, výživa)
  • kalendář a hodiny
  • výtvarná činnost: výroba hodin kukaček, obrázek den x noc

 

Perníková chaloupka

  • oblíbené pohádky
  • pohádkové postavy, rozsypaná písmenka
  • seznámení se s pohádkou Perníková chaloupka – četba, vyprávění, dramatizace, kresba
  • dobro x zlo (protiklady)

 

Kam se poděla sněhová vločka

  • příroda se probouzí
  • setí semínek, co potřebují k růstu: pozorování růstu
  • blíží se jaro: první znaky jara, všímání si změn v přírodě, rozmanitostí rostlin, barevnosti květin…
  • poznávání jarních květin: rozvoj slovní zásoby
  • proč rostliny v přírodě neničíme

 

Sluníčko zdraví mláďátka

  • domácí mazlíčci: které máme doma, proč je máme, jak se o ně staráme, co potřebují k životu, jak se k nim chovat, nechovat…
  • zvířátka na dvorku, ustájená zvířátka: pohyb, vzhled, způsob života
  • význam zvířátek pro citový život člověka a jeho obživu
  • jaký užitek nám dávají: maso, vajíčka, peří, vlna, kůže…
  • seznámení se s nebezpečím při setkání s cizími zvířaty

 

Tematické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

Výtvarná, pracovní a hudebně dramatická činnost na daná témata.

Denní logopedické chvilky ve třídě a individuální logopedie u školní logopedky.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 Tematický měsíční plán – Únor

 „Válím koule sem a tam,

na velikou malou dám.“

 

Ten dělá to a ten zas tohle

  • seznámení s tématem, povídání o zaměstnání a povolání rodičů
  • jaké znám povolání (využití pantomimy a dramatizace)
  • čím chci být, až vyrostu
  • didaktické hry - přiřazování nářadí, pomůcek, pracovníků k daným profesím
  • Kimovy hry za využití plakátů Čím budu I a II

 

Masopustní a karnevalový čas

  • seznámení s lidovým svátkem -„tučný čtvrtek“, „masopustní neděle“, „úterní

     maškaráda“,  „popeleční středa“

  • tradiční masky masopustu
  • rozvoj slovní zásoby:      

                 1) „zabíjačka“ (co je to, kdo byl na zabíjačce, výslužka, jelítka, jitrnice, škvarky, ovar…)

                 2) „půst“ (doba trvání, povolená a zakázaná jídla)

  • rozdíl mezi masopustem a karnevalem
  • výroba masek, modelování masopustních pochoutek
  • 13. 2. 2020 – účast na školním karnevalu

 

Svět plný tvarů a barev

  • seznámení se základními geometrickými tvary (trojúhelník, čtverec, obdélník…)
  • tvary kolem nás, připodobnění tvarů k reálným předmětům (míč, dveře, tabule…)
  • společný obrázek pomocí tvarů – rozvoj jemné motoriky, fantazie, kolektivního cítění
  • číselná řada

 

Tematické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

Výtvarná, pracovní a hudebně dramatická činnost na daná témata.

Denní logopedické chvilky ve třídě a individuální logopedie u školní logopedky.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 Tematický měsíční plán – Leden

 „První vločka, druhá, třetí,

z nebe na zem právě letí.“

 

Tříkrálový čas, stopy ve sněhu

  • splnila se naše přání (zážitky z Vánoc)
  • Tři králové (význam, symbolika, tradice)
  • výroba Tříkrálové koruny
  • zvířátka v zimě, kde se schovávají, jak jim můžeme pomoci
  • co mohou a co nemohou zvířátka jíst
  • zimní spánek zvířat (dechová cvičení)
  • krmelec, krmítko
  • spánek lidí (použití předmětů denní hygieny před spaním) + dramatizace

 

Čepice na hlavu, punčošku na nohu 

  • počítáme stejné symboly zimy, řadíme malý x velký, menší x větší x největší…
  • zimní počasí: sníh, mráz, led, rampouch, vánice…
  • pojmenování a rozlišení oblečení – materiál (rozvoj slovní zásoby: chlupatý, pletený, slabý, silný…)
  • kdy si co oblečeme (léto x zima)
  • důležitost otužování, zdravé stravy, vitamínů ….
  • slova opačného významu: zdravý x nemocný, dobrý x špatný….

 

Paní zima čaruje a sportuje

  • znaky zimy, barvy zimy
  • vlastnosti sněhu a ledu
  • lidé a zima
  • poznávání zimních sportů a aktivit
  • oblečení a vybavení na zimní sporty
  • bezpečnost na ledu, sněhu nejen při sportování
  • zimní olympiáda „na vlastní kůži“

 

Tematické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

Výtvarná, pracovní a hudebně dramatická činnost na daná témata.

Denní logopedické chvilky ve třídě a individuální logopedie u školní logopedky.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 Tematický měsíční plán – Prosinec

 „V prosinci zima přichází,

sníh a Vánoce ji provází.“

 

S čerty nejsou žerty

  • adventní čas – vyprávění, zapálení první svíčky na adventním věnci
  • postupná výzdoba třídy, zdobení vánočního stromečku
  • příprava na Mikuláše, vyprávění o mikulášských tradicích
  • Mikuláš, čert a anděl – výroba, popis povahových vlastností, vzhledu, rozdíly např. nebe x peklo, hodný x zlý…
  • 12. Mikulášská besídka ve třídě (přečtení pochval i prohřešků, předání sladkého balíčku)
  • tematické pohybové hry – „Chyť čertíka za ocásek“, „Čertí honička“
  • příprava na vánoční prodejní trhy – tvoření, pečení…

 

Veselé a sladké Vánoce

  • 12. účast na školním vánočním trhu (prodej výrobků, cukroví, chlebíčků…)
  • vyprávění o vánočních zvycích, tradicích u nás i v zahraničí
  • toulky Prahou, návštěva vánočního trhu na Andělu
  • rozvíjení citu pro krásu a tvořivost
  • dopis Ježíškovi: 1) Co si přeji pro sebe

                                  2) Co bych si přál pro ostatní 

 

Betlémská hvězda

  • výroba dárečku pro rodiče
  • vánoční nadílka pro zvířátka v lese – zdobení stromku v lese ovocem a zeleninou
  • besídka ve třídě = Ježíškova nadílka – rozkrajování jablíček (objasnění symbolu hvězdičky), pouštění lodiček z ořechových skořápek, překvapení pod stromečkem…

 

 

Tematické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

Výtvarná, pracovní a hudebně dramatická činnost na daná témata.

Denní logopedické chvilky ve třídě a individuální logopedie u školní logopedky.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 Tematický měsíční plán – Listopad

 „Vzlétli papíroví draci,

odlétají tažní ptáci.“

 

Vyletěl si pyšný drak

  • co vidí drak? (rozvoj slovní zásoby)
  • jednoduché geometrické tvary
  • orientace v prostoru
  • jednoduchá homonyma (drak x drak, koruna x koruna…)
  • upevnění nových znalostí pomocí pohybových her a motorických cvičení
  • výroba draka

 

Co umí vítr a déšť

  • charakteristika podzimního počasí
  • vhodné oblečení
  • barvy podzimu (jakou barvu má…)
  • vánek, vítr, vichřice, mrak, déšť – grafomotorická a pohybová cvičení

 

Za zvířátky do lesa

  • lesní zvířátka a jejich obydlí
  • příprava na zimu
  • stromy a keře v lese – lesní plody
  • jak se chováme v lese
  • sběr šišek a lesních plodů, stavění domečků pro zvířátka

 

Kniha je má kamarádka

  • jak se chováme ke knihám
  • druhy knih, význam slov (spisovatel, ilustrátor, knihkupectví, knihovna…)
  • pohádkové postavy, oblíbené pohádky
  • rozsypaná písmenka
  • návštěva knihovny

 

Tematické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

Výtvarná, pracovní a hudebně dramatická činnost na daná témata.

Denní logopedické chvilky ve třídě a individuální logopedie u školní logopedky.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tematický měsíční plán – Říjen

„Podzim klepe na vrátka,

schovejte se zvířátka."

 

Koulela se ze dvora…

  • podzim na poli a na zahrádce
  • rozlišujeme jednotlivé druhy ovoce a zeleniny (dle vzhledu, barvy, chutí, počtu…)
  • význam plodů pro člověka
  • říkanka: Větříček
  • výtvarná činnost: ošatka s ovocem

Můj kamarád stůně

  • důležitost prevence v podzimním období
  • zdravá x nezdravá strava, potraviny, nápoje…
  • jak chráníme tělo před nemocí, úrazem
  • cvičíme pro zdraví, sportování, relaxace, otužování, dodržování pitného režimu, vhodné oblečení
  • říkanka: Činka

Moje smysly, zdravé zoubky

  • učíme se vnímat všemi smysly – uvědomění si vlastního těla
  • osvojování si pojmů – sluch, zrak, čich, hmat a chuť
  • ochrana smyslů (první pomoc při poranění oka, oční lékař, mytí rukou, čištění nosu, sluchadla, přiměřená teplota jídla, čištění zubů…)
  • říkanka: Smysly

To jsou prsty, to jsou dlaně…

  • seznámení se s lidským tělem
  • pojmenovávání částí lidského těla, vývoj člověka, rozdíly
  • prohlížení knih a encyklopedií s touto tématikou
  • jak a proč si čistíme zoubky
  • říkanka: Už umím

 

Tematické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

Výtvarná, pracovní a hudebně dramatická činnost na daná témata.

Denní logopedické chvilky ve třídě a individuální logopedie u školní logopedky.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Tematický měsíční plán – Září

„Otevřou se dveře školky,

vítáme Vás, kluci, holky."

 

Školka, já a kamarádi

  • přivítání se po prázdninách, představení nových a stávajících kamarádů
  • znalost vlastní značky
  • vyprávění zážitků z prázdnin
  • orientace v prostředí MŠ (název, účel místnosti)
  • pravidla soužití ve třídě (ohleduplnost, umět půjčit hračku)
  • exkurze po škole

 

Lidé kolem nás

  • osoby v MŠ, v budově školy
  • moje rodina – kdo ji tvoří, jména členů rodiny, vztahy v rodině, vzájemná pomoc jednotlivých členů
  • co je slušnost x poslušnost (umím pozdravit, poprosit, poděkovat?)

 

Jak bydlí lidé a zvířátka

  • můj domov (místo bydliště, adresa)
  • popis domova, místností- rozvoj komunikativních dovedností
  • rozdíly mezi životem ve městě, na vesnici a obydlím zvířat (typické znaky)
  • prostorová orientace

 

Na silnici pozor dáme, pravidla už dobře známe

  • dopravní prostředky (poznávání)
  • učíme se základní dopravní značky
  • kde se dopravní prostředky pohybují (rozvoj slovní zásoby)
  • cesta z domova do školky
  • chování v dopravních prostředcích, na chodníku…

 

Tematické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.

Výtvarná, pracovní a hudebně dramatická činnost na daná témata.

Denní logopedické chvilky ve třídě a individuální logopedie u školní logopedky.

AKTUALITY

Krizová opatření od 14.10
13/10/2020
více
Povinné zakrývání nosu a úst rouškou od pondělí 14.9.2020 do odvolání.
09/09/2020
více
Pohyb rodičů, žáků a ostatních návštěvníku po budově školy
31/08/2020
více
VÍCE

SPONZOŘI

VÍCE