Měsíční plán
Tematický měsíční plán – Březen
„Rozkvetlé jaro“
Od rána až do večera
Opakování tématu z důvodu velké nemocnosti
- řazení obrázků posloupnosti: ráno až večer
- časové vztahy: den, týden, měsíc a rok
- znaky daných ročních období (příroda, oblečení, výživa)
- kalendář a hodiny
- výtvarná činnost: výroba hodin kukaček, obrázek den x noc
Kam se poděla sněhová vločka
- příroda se probouzí
- setí semínek, co potřebují k růstu: pozorování růstu
- blíží se jaro: první znaky jara, všímání si změn v přírodě, rozmanitostí rostlin, barevnosti květin…
- poznávání jarních květin: rozvoj slovní zásoby
- proč rostliny v přírodě neničíme
Veselá popelnice, slon nás učí třídit odpad
- osvojování si poznatků o přírodě a životním prostředí
- kontejnery: barva a jejich funkce (kam vyhazujeme odpadky, jaké věci tam patří a které naopak ne…)
- seznámení se s materiály sklo, plast, papír a jejich vlastnostmi
- proč nevyhazujeme odpadky v lese, na cestu…, čím a komu tím škodíme, co to má za následek pro přírodu
- sběr odpadků
Hrajeme si se slonem na školu
- procvičování smyslového vnímání, časové a prostorové orientace
- rozvíjení jemné i hrubé motoriky
- upevňování matematických představ a hlásek
- trénování paměti a pozornosti formou her
- návštěva 1. třídy a školní družiny
Tematické okruhy naplňují oblasti i bloky ŠVP.
Výtvarná, pracovní a hudebně dramatická činnost na daná témata.
Denní logopedické chvilky ve třídě a individuální logopedie u školní logopedky.