Objednávání klientů
Objednávat se můžete v pracovní dny mezi 8.30 – 15.30
Objednejte se telefonicky, SMS, emailem
Vzhledem k časté práci v terénu je přítomnost zaměstnanců SPC na pracovišti nepravidelná.
Co s sebou?
Není potřeba žádné doporučení (poukaz na vyšetření od lékařského či jiného zařízení), jsme školské zařízení.
Potřebujete:
- Zprávu z foniatrického vyšetření.
- Odborné zprávy – docházíte-li k dalším odborníkům (psycholog, neurolog, psychiatr, logopedie, případně zprávy z diagnostického nebo léčebného pobytu apod.).
- U školních dětí s sebou vezměte školní práce (sešity, písanky, pracovní sešity, atd.).
Vyšetření trvá 1 - 2 hodiny, doporučujeme s sebou svačinu, pití (přezůvky).
Po skončení vyšetření následuje konzultace se zákonným zástupcem o dalším postupu.
Potvrzujeme doprovod dítěte na vyšetření pro zaměstnavatele (propustku).
Standardní činnosti SPC
- Péče o děti od dvou let věku do ukončení středoškolského vzdělávání.
- Speciálně pedagogická, psychologická a logopedická diagnostika ambulantně nebo v terénu pro klienty se sluchovým postižením včetně klientů s kochleárním implantátem nebo čekateli na kochleární implantát. (Sledujeme rozvoj jazykových a dalších dovedností vzhledem k věku, rozsahu sluchové vady a typu kompenzační pomůcky.)
Z diagnostiky vyplývá:
- Zda se v souvislosti se stavem sluchu jedná o narušení vývoje řeči, fyziologický vývoj řeči nebo řečové obtíže vyplývají z jiných příčin.
- Doporučení rodičům, jak upravit komunikaci s dítětem, jaké volit komunikační prostředky, jak rozvíjet sluch i řeč dítěte, jak pracovat s kompenzační pomůckou.
- Doporučení škole – jaké bude vhodné opatření do mateřské, základní i střední školy, jaký způsob a obsah intervence je vhodné zvolit, zda je třeba dalších vyšetření, terapií aj.
- Speciálně pedagogická, psychologická a logopedická terapie a poradenství ambulantně nebo v terénu pro klienty se sluchovým postižením včetně klientů s kochleárním implantátem nebo čekateli na kochleární implantát.
- Volba vhodné metodiky rozvoje komunikace a výchovně vzdělávací práce s dítětem, žákem a studentem se sluchovým a kombinovaným postižením. (Společně s rodiči vybíráme vhodný typ komunikace speciálně pro jeho dítě. Komunikaci a sluch pak rozvíjíme tak, aby je děti mohly maximálně využívat v životě a ve škole. Pracujeme moderními českými i zahraničními metodami, které se osvědčují u osob se sluchovým hendikepem.)
- Metodické vedení učitelů vychovatelů a asistentů ve školách a školských zařízeních, hospitace v kmenových školách, pomoc při vypracovávání a vyhodnocování IVP.
- Vypracovávání uzpůsobení podmínek pro vzdělávání a doporučování podpůrných opatření, včetně doporučení k uzpůsobení maturitní zkoušky.
- Doporučení ke vzdělávání žáků se sluchovým postižením přijímaných do zdejší školy.
- Pomoc integrovaným žákům při vyhledávání vhodných školských zařízení, podpora při studiu i v sociální oblasti. Konzultace k profesní orientace.
- Informování o problematice sluchového postižení a s ním související komunikační bariéře (konzultace, přednášky, prezentace apod.).
- Pomoc neslyšícím rodinám se slyšícími dětmi.
- Jednání s odborníky specializovaných pracovišť a koordinace péče o osobu se sluchovým postižením.
- Odborné činnosti v rámci prevence sociálně patologických jevů ohrožující klienty se sluchovým postižením.
- Zprostředkovávání dalších služeb pro osoby se sluchovým postižením dle dohody. (Půjčování metodických materiálů o problematice sluchového postižení, pomůcek pro rozvoj sluchového vnímání, speciálních učebnic pro žáky se sluchovým postižením, speciálně upravené beletrie, ...).
Nadstandardní činnosti SPC - dle dohody
- Videotrénink interakcí v rodině nebo ve škole.
- Práce Feuersteinovou metodou instrumentálního obohacování (individuálně, kroužek).
- EEG biofeedback
- Jedná se o speciální trénink mozku. Mozková aktivita je snímána senzory (do hlavy nejde žádný proud).
- Podstatou je PC hra, která se ovládá pouze vlastní vůlí, myslí. Dochází ke zlepšení výkonu mozkové činnosti.
- Biofeedback nemá vedlejší účinky, není návykový a jeho efekt je dlouhodobý.
Jak a kdy biofeedback pomáhá?
- Biofeedback pomáhá dětem lépe zvládat nároky školy.
- Při poruchách pozornosti a soustředění (ADHD, ADD, LMD), při projevech agresivity či apatie, při poruchách učení (špatné studijní výsledky, dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie, dysortografie, dyspraxie, ...).
- Při problémech s řečí (zadrhávání, koktání, ...).
- Při poruchách spánku - potíže s usínáním, nespavost, pomočování, …
- Při projevech stresu, úzkostí, deprese, …
- Pomáhá odbourávat nízké sebevědomí, trému, napětí.
V jakém věku biofeedback pomáhá?
Nejvíce v době, kdy mozek roste a učí se, tj. nejlépe do 18 let.
Jak často biofeedback trénovat?
Podle závažnosti problémů se doporučuje 20 i více sezení 1 – 2krát týdně.
Cena terapie : 45 min – 350Kč (10 a více sezení po 45 min - 300 Kč za sezení)
Bližší informace v SPC.
Mgr. Lada Chudomelová – vedoucí SPC